Glad Sommar!
Konsthistoriska Klubben önskar alla sina medlemmar en riktigt fantastisk och inspirerande sommar!
Konsthistoriska Klubben önskar alla sina medlemmar en riktigt fantastisk och inspirerande sommar!
Den 23 september besöker vi Östergötlands museum för en guidad visning av utställningen Best in Show. Visningen leds av museets konstintendent Ebba de Faire, som introducerar oss till en utställning om hundens plats i konst och litteratur genom tiderna. Reservera datumet redan nu – mer information om program och anmälan kommer i augusti.
Välkommen att följa med Linköpings Konsthistoriska klubb på en inspirerande dagsresa till trästaden Hjo onsdagen den 20 maj.
Följ med på en historisk vandring genom 900 år av trädgårdskultur i Linköping. Under detta Art after Work berättar Christel Storm historien om kungsträdgården vid Linköpings slott – från medeltidens nyttoträdgård till ett kulturhistoriskt landskap format av sekler av bruk och gestaltning.
Varmt välkommen till Konsthistoriska Klubbens årsmöte!