Nyköpingsresa 27 april

Vi besöker Lids kyrka från 1100-talet och Ann Edholms ateljé. Efter lunch på Öster Malma herrgård tar vi del av utställningar på Nyköpingshus och Sörmlands museum.

Välkomna till vårens andra konstutflykt. Vi börjar vår dag med en kopp kaffe i Lid och därefter ett besök i Lids kyrka från 1100-talet med målningar av Albertus Pictor. Här blir vi guidade av Tom Sandkvist. Därefter besöker vi Ann Edholms ateljé.

Efter gemensam lunch på Öster Malma herrgård avslutar vi vår dag i Nyköping där vi gör ett besök på Nyköpingshus och Sörmlands museum som just nu visar exempel på NK-verkstädernas produktion av möbler. Här finns även en utställning med fotografi av norrsken av Sermon Shaba och en om konstnären och arkitekten Alfred Weissenberg. Var och en väljer hur man vill spendera sin tid.

08.30 Avresa Borggården

10.00 Ankomst till Lid med kaffe och guidningar

12.00 Avresa till Öster Malma

12.30 Lunch

13.30 Avresa till Nyköping

14.00 Besök på Nyköpings hus

15.00 Sörmlands museum

16.30 Hemresa

Pris 750kr. I priset ingår bussresa, kaffe, lunch och guidning i Lids kyrka samt besök på Nyköpingshus och Sörmlands museum.

Anmälan till Ingrid Andersson 070-0923436 eller (helst) via e-post ingrid15andersson@gmail.com senast den 17 april.

Efter vårt besked om plats för deltagande insättes beloppet 750:-kr

PG 73 07 24-2.

Anmälan är bindande efter anmälningstidens utgång.