Årsmöte 15 mars

Årsmöte 2022 hölls på Fontänen i den funktionella lokalen Vagnhallen

Detta är det tredje årsmötet sedan december 2020 och nu har vi äntligen hamnat i fas med det ordinarie verksamhetsåret med årsredovisning under mars månad. Med god uppslutning av medlemmarna tog mötesförhandlingarna sin början med tankar om de demokratiska möjligheter till yttrandefrihet och mötesfrihet, som vi alla tar för givet i föreningslivet.

Årets förhandlingar bjöd på diskussioner om ekonomi och avgifter för klubben. Till ledamöter i styrelsen omvaldes Kerstin Rungstad, Kerstin Nylin, Ingrid Andersson, Inez Isaksson Vogel och Mariann Ekström Svensson på två år. Valberedningen består även nästa år av Gunilla Derefeldt och Monika Minnhagen Alvsten. Revisionen sköts av Sture Mossberg och Håkan Arbrandt. Marianne Örtlund avtackades för sina insatser i festgruppen. För noggrann redovisning se årsmötets protokoll.

Efter förhandlingarna gjorde redaktörerna Ingrid Andersson och Britt-Mari Augustsson en presentation av Konstvetarens artiklar och skribenter. Särskilt uppmärksammades Arendt Wallenqvist som utkommit med en bok om Rosa Nordenskjölds djurmåleri. Därefter blev det utdelning av årets Konstvetaren. Vi kunde som vanligt stolt konstatera att skribenter, redaktionen och bildsättare gjort ett förträffligt arbete. Konstvetaren är en publikation som dokumenterar KKLs verksamhet och bidrar till att vi påminns om klubbens bredd och djupet i verksamheten.

Inget medlemsmöte utan förtäring med dryck, så också detta år. Efter en lång sittning var det lustfyllt att inta måltiden och få chansen till socialt och spontant umgänge. En central del i årsmötets mera informella del. Vi är glada för att ha varandra!

Eva Flogell